2011. október 29.

Coco


Iiiigen,eltaláltátok Fb rajongók: kókusz és csoki. Azért nem volt túl nehéz, de most mesélek kicsit bővebben róla.
Szóval kezdjük ott, hogy régen nagy kókuszimádó voltam, mostmár kevésbé , de most is a top10 közé tartozik.  Van pl egy csoki, a kókuszos Afrikána (nem ér röhögni), amit imádok. Én itt még nem találkoztam vele, csak Erdélyben. Na a múltkor szóba került, és azt hiszem innen jött az ihlet erre a desszertre.

A csoki és kókusz szerintem pazar együtt, a jó minőségű étcsoki tökéletes kontrasztot ad a kókuszkrémnek.
Akartam egy olyan kókuszkrémet gyártani, ami teljesen sima és bársonyos, ergó nincs benne kókuszreszelék. Hát végülis  a megoldás pofon egyszerű, kókusztej és pont. Az ember főz egy hétköznapi cukrászkrémet,csak sima tej helyett kókusztejjel főzi. Tökéletes kókusz krém.
A csoki az több komponensben is megjelent. Van egy  csokis piskóta, a csoki ganache (Chriesi, az s betűk) és a vékony csoki lapok.
Textúrában is sikerül szerintem eltalálni, a kókusz chips és a csoki lapok roppannak, a ganache lágyan olvad, a krém az bársonyosan sima és a piskóta is egy kicsit brownie szerű.

Különben mostanában süti dömping van nálunk, a múzsa  nagyon szorgosan dolgozik, és mivel sajnos időm is van, ezért lassan halmokban állnak a sütik. lol.


Hozzávalók:
a piskótához / 22*30-as tepsiben sütve/
a kókuszkrémhez:
  • 2 tojássárga
  • 400 ml kókusztej
  • 8 dkg cukor
  • 3 ek. keményítő
a ganache-hoz:
  • 10 dkg étcsoki (50 %)
  • 0,8-0,9 dl tejszín
  • nagy csipet só
a csokilapokhoz:
  • 70 g étcsoki (75 %)
  • pár ív fényes fólia
a kókusz chipshez:
  • 1 kókuszdió
  • 1-2 kk. porcukor
A ganache-t mindig előző este csináljuk meg, nem árt ha egy éjszakát pihen. Ehhez a csokit felolvasztjuk, a tejszínt felmelegítjük és összekeverjük őket ,míg teljesen homogén krémet nem kapunk. Sóval fűszerezzük. 

A piskótát megsütjük és 6 db 8 cm átmérőjű kört vágunk ki.

A kókuszkrémhez a tojássárgákat, a cukorral, a keményítővel és pár evőkanál kókusztejjel csomómentesre keverjük. A többi kókusztejet feltesszük melegedni, majd ha már forr, hozzáadjuk a tojássárgás keveréket és folytonos keverés mellett besűrítjük. A felületére folpackot teszünk, és hagyjuk így kihűlni.

A kókusz chipset Beatbulltól vettem, úgyhogy ezt nem is írnám újra le.

A csokilapokhoz a csokit felolvasztjuk, valamilyen módszerrel temperáljuk, majd fóliára kenjük, minél egyenletesebben és vékonyabban. Én ehhez 3 A4s fóliát használtam. Ha megdermedt a csoki 12 db körlapot vágunk ki.
 Nagyon fontos, hogy a csokilapok vékonyak legyenek, mert ha villával nem tudjunk könnyedén szétroppantani a lapokat, a desszert élvezeti értékéből jócskán veszít.

Ha kész vagyunk mindennel,csak az összeállítás marad hátra. A piskóta korongok oldalát bekenjük kókuszkrémmel,majd "panírozzuk" a kókusz chipssel. A piskóta peremére egy adag csoki ganache kerül, amit most lapos végű kinyomó csővel nyomtam. A ganache kör közepébe egy adag kókuszkrém, majd erre az egyik csokilap.Erre egy újabb adag kókuszkrém, ez már sima kör alakú kinyomócsővel.Erre a befejező csokilap. 
A dekoráláshoz még egy pár csokidísz és Raffaello.

12 comments:

chriesi írta...

Gyönyörű, egy újabb remekmű! :)

Kata írta...

Orsikám, gratulálok! nekem ez sajnos az esélytelen kategória (nem vagyok elég ügyes hozzá...), úgyhogy csak remélni tudom, hogy egyszer lesz alkalmam megkóstolni.

Colors in the Kitchen írta...

wááá csodálatos és tuti finom! Orsi ez egy remekmű! én is imádtam azt az africana csokit :)

Gerdi írta...

Kész műalkotás!

Orsi írta...

Kösziii :)
Kata,én is remélem!

Pocak Panna írta...

"lol" :D
Orsi, ez valami fantasztikus! El vagyok ájulva.
Ez már lassan nem is "sütögetés", ez már művészet!

tücsi írta...

Pocak Pannával egyetértek, ez már remekmű:-)) Nagyon ügyes vagy, gratulálok!!!!

Erika írta...

Ez gyönyörű !:)

Beatbull írta...

Nagyon szép lett a desszert! A száraz reszelt kókuszért nem nagyon rajongok, de egy friss kókuszdió a sok zsírjának köszönhetően nagyon finom, teljesen más dimenzió. Esetleg próbáltad friss kókuszból is a kókusztejet a krémhez? Sokkal frissítőbb és kókuszosabb, mint a készen kapható kókusztej és nem is annyira sűrű. Elég vízzel felfőzni, majd ruhán keresztül alaposan kipréselni.

Orsi írta...

Hm még nem próbáltam, de észben tartom! :)
Köszi!

Csilla Zelkó írta...

Remekbe szabott darab!

Orsi írta...

Köszönöm, Csilla! :)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena